PRESSUPOSTOS PARTICIPATS DE SUSQUEDA
PRESENTA LA TEVA PROPOSTA DEL 26 DE GENER AL 28 DE FEBRER
1 – Què decidim?
2 – Qui hi pot participar?
3 – Tipus de propostes que es poden fer
4 – Com presentar propostes
5 – Fases del procés
- Què decidim?
Degut l’èxit que va tenir el “Susqueda Participa” del 2018, l’Ajuntament de Susqueda ha decidit celebrar la segona edició dels pressupostos participatius de Susqueda i decidir amb vosaltres una part de les inversions del pressupost municipal. És per això que iniciem aquesta proposta dels pressupostos participats, un procés on podràs determinar el destí de 20.000€. Et convidem a fer propostes, debatre-les col·lectivament i votar-les!
- Qui hi pot participar?
Totes les persones que viviu a Susqueda podeu presentar propostes individualment, en grup (amics, família) o com a entitat.
El període per presentar propostes comença el 26 de gener i finalitza el 28 de febrer (ambdós inclosos).
- Tipus de propostes que es poden fer
Es pot fer qualsevol proposta en matèria d’inversió que es consideri necessària pel poble. Les inversions són tot allò que es pot construir i adquirir i que és perdurable en el temps. Per exemple; la creació o renovació d’equipaments municipals, l’adquisició de mobiliari i béns materials, la millora d’espais públics (carrers, senyalització, enllumenat, zones verdes, clavegueram), etc.
Les propostes han de complir les següents condicions:
- Ser inversions d’interès públic.
- Donar resposta a una necessitat concreta.
- Ser valorables econòmicament.
- Ser de competència municipal.
- Ser tècnica i econòmicament viable.
- Respectar el marc jurídic legal i no contradir els diferents plans municipals aprovats.
- No poden ser subvencions o ajuts a entitats i/o col·lectius.
- Cap proposta pot superar els 20.000€.
Exemples generals de propostes:
- La renovació, millora o creació d’un equipament.
- La millora d’un espai públic.
- L’adquisició i instal·lació de mobiliari urbà.
- L’adquisició i instal·lació de tecnologies d’ús públic (eficiència energètica i cura del medi ambient, material informàtic per als equipaments, connectivitat i informació, etc.).
- Com presentar propostes
- Opció 1: .- Omplint el següent formulari:
Cliqueu aquí per accedir al formulari de presentació de propostes. - Opció 2: Omplint la butlleta que hi ha als díptics/tríptics que hem distribuït i dipositant la butlleta a una de les urnes que trobareu al vostre veïnat:
– Veïnat del Far: Santuari del Far
– Veïnat del Coll: L’Hostal del Coll
– Veïnat de Sant Martí: Local social de Susqueda o Ajuntament
- INFORMACIÓ IMPORTANT: A cada butlleta física o qüestionari fet a través d’Internet només pot haver-hi una proposta. Si voleu fer més d’una proposta caldrà emplenar tants qüestionaris online o butlletes físiques com propostes es vulguin fer. Podeu trobar més butlletes de propostes al costat de les urnes.
- Fases del procés
- Fase 1:
Presentació de la segona edició dels pressupostos participatius de Susqueda. Dissabte 26 de gener de 2019 a les 10:30 hores al Local Social de Susqueda.
- Fase 2:
Període de presentació de les propostes ciutadanes a través de la pàgina web o les bústies presencials ubicades al Far, al Coll i al Local Social o a l’Ajuntament. Del 26 de gener al 28 de febrer de 2019 (ambdós inclosos).
- Fase 3:
Validació tècnica de les propostes rebudes. Principis de març de 2019.
- Fase 4:
Jornada participativa per prioritzar les propostes que passaran a la fase final de votació. Finals de març de 2019.
Podeu veure el resultat de la reunió clicant a sobre d’aquest text
- Fase 5:
Votació final: de l’1 al 21 de juliol. Podran votar de forma electrònica o bé en alguna de les bústies presencials mencionades a la fase 2, excepte el veïnat del Far que enlloc del Santuari, podreu votar al restaurant Coll de Condreu.
cliqueu aquí per tal de veure el resultat de les votacions
- Fase 6:
Execució de les propostes guanyadores. Finals del 2019.