SUSQUEDA PARTICIPA 2019!

Logo_pres_part-capcalera

PRESSUPOSTOS PARTICIPATS DE SUSQUEDA

PRESENTA LA TEVA PROPOSTA DEL 26 DE GENER AL 28 DE FEBRER

 

1 – Què decidim?

2 – Qui hi pot participar?

3 – Tipus de propostes que es poden fer

4 – Com presentar propostes

5 – Fases del procés

 

  1. Què decidim?

Degut l’èxit que va tenir el “Susqueda Participa” del 2018, l’Ajuntament de Susqueda ha decidit celebrar la segona edició dels pressupostos participatius de Susqueda i decidir amb vosaltres una part de les inversions del pressupost municipal. És per això que iniciem aquesta proposta dels pressupostos participats, un procés on podràs determinar el destí de 20.000€. Et convidem a fer propostes, debatre-les col·lectivament i  votar-les!

  1. Qui hi pot participar?

Totes les persones que viviu a Susqueda podeu presentar propostes individualment, en grup (amics, família) o com a entitat.

El període per presentar propostes comença el 26 de gener i finalitza el 28 de febrer (ambdós inclosos).

 

  1. Tipus de propostes que es poden fer

Es pot fer qualsevol proposta en matèria d’inversió que es consideri necessària pel poble. Les inversions són tot allò que es pot construir i adquirir i que és perdurable en el temps. Per exemple; la creació o renovació d’equipaments municipals, l’adquisició de mobiliari i béns materials, la millora d’espais públics (carrers, senyalització, enllumenat, zones verdes, clavegueram), etc.

 Les propostes han de complir les següents condicions:

  1. Ser inversions d’interès públic.
  2. Donar resposta a una necessitat concreta.
  3. Ser valorables econòmicament.
  4. Ser de competència municipal.
  5. Ser tècnica i econòmicament viable.
  6. Respectar el marc jurídic legal i no contradir els diferents plans municipals aprovats.
  7. No poden ser subvencions o ajuts a entitats i/o col·lectius.
  8. Cap proposta pot superar els 20.000€.

  Exemples generals de propostes:

  1. La renovació, millora o creació d’un equipament.
  2. La millora d’un espai públic.
  3. L’adquisició i instal·lació de mobiliari urbà.
  4. L’adquisició i instal·lació de tecnologies d’ús públic (eficiència energètica i cura del medi ambient, material informàtic per als equipaments, connectivitat i informació, etc.).
  1. Com presentar propostes

– Veïnat del Far: Santuari del Far

– Veïnat del Coll: L’Hostal del Coll

– Veïnat de Sant Martí: Local social de Susqueda o Ajuntament

  • INFORMACIÓ IMPORTANT: A cada butlleta física o qüestionari fet a través d’Internet només pot haver-hi una proposta. Si voleu fer més d’una proposta caldrà emplenar tants qüestionaris online o butlletes físiques com propostes es vulguin fer. Podeu trobar més butlletes de propostes al costat de les urnes.
  1. Fases del procés
  • Fase 1:

Presentació de la segona edició dels pressupostos participatius de Susqueda. Dissabte 26 de gener de 2019 a les 10:30 hores al Local Social de Susqueda.

  • Fase 2:

Període de presentació de les propostes ciutadanes a través de la pàgina web o les bústies presencials ubicades al Far, al Coll i al Local Social o a l’Ajuntament. Del 26 de gener al 28 de febrer de 2019 (ambdós inclosos).

  • Fase 3:

Validació tècnica de les propostes rebudes. Principis de març de 2019.

  • Fase 4:

Jornada participativa per prioritzar les propostes que passaran a la fase final de votació. Finals de març de 2019.

Podeu veure el resultat de la reunió clicant a sobre d’aquest text

  • Fase 5:

Votació final: de l’1 al 21 de juliol. Podran votar de forma electrònica o bé en alguna de les bústies presencials mencionades a la fase 2, excepte el veïnat del Far que enlloc del Santuari, podreu votar al restaurant Coll de Condreu.

cliqueu aquí per tal de veure el resultat de les votacions

  • Fase 6:

Execució de les propostes guanyadores. Finals del 2019.

 

Informe final pressupostos participatius